Suma de plata nu ajunge la EFT POS

Suma de plata nu ajunge la EFT POS

      
         In cazul in care suma nu ajunge pe EFT POS se verifica urmatoarele:


       Daca apare eroarea din imaginea de mai jos, se verifica daca in Virtual Machine sunt setate porturile COM, exact ca cele din Windows-Device Manager.
            
     

                              WINDOWS-DEVICE MANAGER
            





                  


                                     MASINA VIRTUALA
      
  

          2.Aplicatia SCOT se verifica atunci cand conexiunea dintre port-urile COM din maisna virtuala   coincid cu cele din Windows.
Ne conectam pe terminal , rulam aplicatia Task Manager , pentru a vedea daca aplicatia ruleaza corespunzator .Daca aplicatia SCOT afiseaza mesajul "not responding" este necesar sa repornim serviciile.

      3.Verificarea setarilor terminalului.
Daca suma apare pe EFT POS dar avem mesajul "EROARE COMUNICATIE " putem avea urmatoarele situatii:
- Comunicatia cu banca nu este functionala
- EFT POS-ul are o problema de comunicatie si trebuie reinitializat (ATENTIE, initializarea unui terminal sterge tranzactiile din acesta. De aceea trebuie tiparit SETTLEMENET-ul inainte, daca este posibil)
- Magic Box-ul (cutia de comunicatie dintre EFT POS si POS) nu este functional
- Modem-ul Orange din rack-ul din depozit nu functioneaza sau un port din acesta

SETARI EFT POS care se fac DOAR de catre cei din banca (BRD):

      Terminal FARA hartie: 

      ECR Speed: 9600

      ECR config type: 8N1

      Name of com: COM_SL

      Terminal CU hartie:

    ECR Speed: 9600

    ECR config type: 8N1

    Name of com: COM0

Verificare setari suport

1.       Terminal fara hartie

*Se apasa tasta F

 *11111111(opt de 1)

*diagnostic

              2.  Terminal cu hartie

                 *Se apasa tasta F

                  *Tasta 3

 Se emite un bon cu setarile terminalului, pe care regasim urmatoarele informatii :

              TID:TAXXXXXX-semnifica numarul EFT-ului 

              MID:XXXXXXXX-exclusiv pentru BRD Finance.

      

 Daca se doreste initializarea terminalului trebuie neaparat scos settelmentul!!!


                                           Interpretare L_EFT
Calea de acces catre fisierul L_EFT se face din conectarea pe POS/POS, se acceseaza /home/reg/gd90, cautam L_EFT si il deschidem cu EDIT
 

In acest fisier se regasesc raspunsurile trimise/primite catre EFT
Pentru a trimite raspunsurile catre EFT trebuie sa se regaseasca in acest fisier " ECR -- > POS'', iar pentru a le primi de la EFT catre POS " ECR <--POS"
 
Daca in acest fisier nu se regaseste '' ECR<--POS'' inseamna ca EFT-ul nu trimite raspuns catre POS
 
Exemplu de comparatie de  L-EFT in care se regasesc comunicatiile de primire-trimitere raspuns vs unul in care nu se regasesc
 


    • Related Articles

    • Eroare plata EFT-POS

      Pasii pentru a verifica o plata esuata cu EFT-POS sunt: 1. In ARS se deschide fisierul de log L_EFT din locatia /home/reg/gd90 de pe POS-ul cu eroarea de plata. 2. Se cauta tranzactia cu eroare dupa intervalul de data si ora 3. Daca tranzactia are ...
    • Procedura de lucru pentru Solutia ARS de POS cu Retur inclus

            Scopul articolului este de a prezenta modul de lucru pentru Solutia ARS pe POS-ul de vanzare cu retur inclus.       Solutia ARS, instalata pe POS-ul de vanzare permite desfasurarea procesului de vanzare si retur. Aceasta acopera toate ...
    • Fond de casa pentru POS si SCO

                  POS                                                                               *Fondul de casa se declara la inceputul de zi. *Alimentarile se fac doar pentru a mari fondul de casa initial. * Pe raportul Z sau X este afisat fondul de ...
    • Metoda de plata-Cupon -SCO

            Pentru a folosi metodele de plata ''Valoare tichete de masa''/ ''Valoare cupon magazin'' se solicita asistenta supervizor. Pentru a continua tranzactia se va selecta »Autentificare Magazin« si se va scana cardul de supervizor.                Se ...
    • Metode de plata -SCO

      Pentru a inchide tranzactia, se va selecta actiunea de plata »Platiti« si se va afisa urmatorul ecran:                          In acest ecran, clientul poate selecta urmatoarele metode de plata: ·       Numerar ·       Plata cu cardul ·       Tichet ...